Training: Hoe doe je nu een goed zoekwoordenonderzoek?

Home » Training: Hoe doe je nu een goed zoekwoordenonderzoek?

Training: Hoe doe je nu een goed zoekwoordenonderzoek?

Henk van der Duim
Henk van der DuimTraining zoekwoordenonderzoek

Er wordt steeds meer en meer content gemaakt, meer bloggers doen het echt goed en Google hecht meer waarde aan goed geschreven en relevante content. Dus waarom volg je dan nog hetzelfde proces om content te creëren? Dat kan anders!

Dit is hoe het zoekwoord onderzoek vaak wordt gedaan:

  • Haal de zoekwoorden van de website (van de klant waarvoor je schrijft)
  • Gooi ze in verschillende hulpmiddelen, zoals Ubersuggest om permutaties, variaties en gerelateerde zoekwoorden te vinden
  • Gooi dat allemaal in de Zoekwoordplanner van Google voor zoekvolume en concurrentie
  • Prioriteit geven aan zoekwoorden
  • Maak content

Dit produceert echter niet de kwaliteit van content die je nodig hebt. Wat ik je in deze workshop ga leren is hoe je een zoekwoordenonderzoek gaat doen die je helpt met het creëren van content die opvalt, de verwachtingen van de gebruikers overtreft en aantrekkelijk is voor zoekmachines. Ik werk a.d.h.v. een praktisch stappenplan en een (gratis) tools die ik met je ga delen. De 5 stappen die ik met je ga bespreken zijn:

  1. Vragen
  2. Probleem, onderwerp en zoekopdrachten
  3. Gebruikersintentie
  4. Funnel fase
  5. Content ideeën

Het doel is om een spreadsheet met content ideeën te verkrijgen. Het template deel ik ook met jullie.

2018-11-17T09:38:28+00:00Trainingen|0 Comments

Leave A Comment