Het is een gekke en onzekere tijd. De ene ondernemer schiet in de actiestand en wordt heel creatief in tijden van schaarste en belemmering. De ander bevriest en kruipt in z’n schulp. Er komt dan niets meer uit je handen. Ik herken eerlijk gezegd allebei de gemoedstoestanden wel. De ene dag zit ik vol met ideeën, schrijf ik de ene blog na de andere en de andere dag heb ik voor m’n gevoel helemaal niets uitgevoerd en kan ik gedachtes hebben als “waar doe ik het allemaal voor”. Daarbij komt ook nog dat ik, en heel waarschijnlijk jij ook, met kinderen thuiszit die de nodige aandacht vragen. Dus sommigen komen niet eens aan werken toe laat staan dat ze er even flink tegenaan willen gaan.
Toch wil ik je 1 tip meegeven in deze moeilijke tijd: blijf of ga bloggen! Juist nu is het heel belangrijk dat je klanten, volgers en lezers van je blijven horen. Ook al is alles op z’n gat gevallen en kan je geen factuur versturen, je blog is er altijd.
Daarom krijg jij van mij 5 redenen waarom je juist nu moet gaan bloggen
-
Laat je stem horen
Juist nu moeten mensen van je horen. Door een blog laat je aan je klanten en volgers weten dat je er nog bent. Op die manier zullen ze na de crisis weer aan je denken en komen ze bij je terug als ze je nodig hebben. Bloggen is wat mij betreft de ultieme vorm van pull marketing, waarmee je betrokken klanten, volgers en lezers creëert.
-
Mensen zijn nu op zoek naar informatie
Nu is iedereen op zoek naar informatie over Corona in alle vormen, dus als je je business kunt linken aan de huidige situatie en je lezer bruikbare tips kan geven dan is dat heel sterk en levert je dat over het algemeen veel lezers op. Zo zoeken ouders nu naar tips om hun kinderen (educatief) bezig te houden binnenshuis maar met het mooie weer ook veilig buitenshuis. Ook willen mensen gezondheidstips om zo goed mogelijk bestand te zijn tegen het virus, tips om binnenshuis te bewegen en zijn mensen op zoek naar recepten met blikvoer of speciale knutselprojecten met wc-rollen omdat sommige mensen die in overvloed hebben ? Ook voor jou geldt dat er vast een onderwerp is waarover je zou kunnen bloggen.
-
Mensen willen geïnspireerd worden
Mensen worden ook een keer Corona-moe en willen dan graag weer een mooi reisverhaal lezen, plannen maken voor de toekomst en aan zichzelf werken. Je kan jouw blog altijd nog een tweede keer delen op het moment dat de crisis voorbij is of op het moment dat we weer iets meer bewegingsvrijheid krijgen.
-
Mensen hebben veel tijd
Met uitzondering van de mensen in vitale beroepen en ouders met veel kinderen (die nu thuis zitten), heeft de rest van Nederland die thuis zit tijd over. Het is niet voor niks dat de bouwmarkten zo druk zijn. Er wordt flink geklust in en om het huis. Ook tijd dus om te lezen en om kennis op te doen. Veel mensen gebruiken deze tijd om challenges, webinars en online trainingen te volgen en wanneer je in je blog een van deze marketingmiddelen promoot dan levert dat na of tijdens de crisis zomaar nog een klant op. Ga dus vooral nu bloggen of blijf dat regelmatig doen.
-
Bloggen zet je hersenen aan het werk
Door op regelmatige basis te blijven bloggen blijf je zelf in de actiestand en zet je hersensellen aan het werk die creativiteit opwekken. Wist je dat schrijven met pen op papier (ik weet het, het klinkt ouderwets) je creativiteit laat stromen? Dat je daardoor hersenen aan het werk zet, die je links laat liggen als je digitaal blijft? Hele volksstammen waarvan de creativiteit afneemt. Alleen al doordat ze geen pen meer vasthouden.
Dus mijn tip: ga bloggen en doe dit eerst met pen en papier. Al bloggend komen we deze crisis door!
Al mijn gratis e-book: Schrijftips voor zakelijke bloggers aangevraagd?
Dank voor je superleuke en inspirerende blog, had ik net even nodig. Je slaat de spijker op zijn kop?
Fijne paasdagen?
Dank je wel Agnes. Altijd fijn om te horen. Jij ook heel fijne Paasdagen!