Philogirl, een communicatiebureau met een health tintje

Home » Philogirl, een communicatiebureau met een health tintje

Philogirl, een communicatiebureau met een health tintje

Philogirl is een trouwe Blogger by Nature fan. Zij staan al vanaf het eerste uur op ons netwerkplein en zouden dit jaar ook aanwezig zijn. Je kan ze dus een soort van sponsor noemen. Helaas kan dat door omstandigheden niet doorgaan. Toch willen we ze graag nog eens in een interview aan jullie voorstellen. Ze zijn een kennismaking waard!

philogirl interview

Interview Philogirl, Rotterdams communicatiebureau

Daar gaat ie dan…

Hoe lang bestaat Philogirl?

15 jaar

Een Rotterdams bureau. Waaraan merk je dat?

We hebben een heleboel Rotterdamse klanten, dit komt denken wij omdat iedereen hier een Rotterdamse mentaliteit heeft, en dat klikt dan gewoon! Rotterdam is een super dynamische stad met heel veel ontwikkelingen. Wij gaan hier graag in mee en vooral: wij denken graag met onze klanten mee. Hiervoor is het uiteraard ook zeer handig om kennis te hebben van de stad en de mensen. We zijn een communicatiebureau dat zich richt op zorg, innovatie in de zorg en life sciences & health. We werken voor verschillende doelgroepen, waaronder belangrijke doelgroepen kinderen en senioren zijn.

Hoeveel medewerkers heeft Philogirl?

We hebben totaal 4 medewerkers. Daarnaast hebben we altijd 1 of 2 stagiaires.

Welke klanten bedient Philogirl?

Hierbij een greep uit onze klanten:

  • Erasmus MC – Verschillende afdelingen: Viroscience / Traumacentrum
  • Het Oogziekenhuis Rotterdam
  • Gemeente Rotterdam – Life Sciences and Health 010
  • Gezond010
  • JOGG
  • EIT Health
  • OrCam
  • World Association of Eye Hospitals
  • Pearle Opticiens
  • Medical Delta
  • Vereniging Arts en Leefstijl

Mochten jullie nieuwsgierig zijn naar meer, zie dan alle cases van Philogirl

Welke PR campagne zijn jullie het meest trots op?

Wij zijn het meest trots op de Eclips Campagne voor Pearle Opticiens. In opdracht van Pearle Opticiens bedachten, ontwikkelden en ontwierpen wij diverse communicatiemiddelen waaronder een lesbrief ‘zonsverduistering’ die door ons in opdracht van Pearle Opticiens verzonden werd naar ca. 6.000 basisscholen in Nederland. Leerlingen van deze basisscholen mochten naar aanleiding van deze actie in een Pearle winkel in hun woonplaats een gratis eclipsbril ophalen. Daarnaast werden er 200.000 gratis eclipsbrillen uitgedeeld door heel Nederland.

Een samenwerking met bloggers: waar bestaat die uit?

Wij benaderen bloggers met name als we leuke campagnes hebben van onze klanten. Op deze manier kunnen wij verhalen op een leuke manier verspreiden en is het verhaal bereikbaar voor een hele grote doelgroep. Soms kiezen we voor een social media campagne, maar soms ook voor een blog. Dit is zeer afhankelijk van waar de campagne over gaat.

Bij welke campagnes hebben jullie influencers/bloggers ingezet?

Buiten de Pixels – Pearle Opticiens
Kinderzonnebrillen – Nivea & Pearle

Wat zoek je in een samenwerking met bloggers?

Het is belangrijk dat de blogger de boodschap van onze klant begrijpt en ook eigen ervaringen hierbij gebruikt. Laatst hadden we bijvoorbeeld een campagne over kinderen met bijziendheid, en hierbij kwam ook de term ‘’schermtijd’’ voorbij. Ook ging het over het belang van voldoende buitenspelen. Het is fijn om te lezen hoe een blogger dan bijvoorbeeld zelf ‘’schermtijd’’ toepast of vertelt hoe zij invulling geven aan het buitenspelen. Op die manier kunnen andere mensen zichzelf ook weer herkennen in het blog en hier wellicht iets mee doen. Verder is het fijn als er maar 1 of 2 reviewrondes nodig zijn. Uiteraard is het ook erg belangrijk dat de blogger goede en mooie content maakt. Hierbij gaat het met name over eigen content en eigen mooie foto’s. Het is vervelend als er klakkeloos een persbericht wordt overgenomen. Hoe persoonlijker, hoe leuker. Wil een blogger van zijn hobby blog ook echt werk maken dan is professionalisering wel belangrijk.

Zijn er bepaalde blunders die je met ons wilt delen waar we van kunnen leren? (van bloggers of van jullie zelf)

Wat wij echt een blunder vonden is dat een blogger de naam van de opdrachtgever verkeerd schreef, terwijl deze naam zeer bekend is en meerdere malen in briefings had gestaan. Ik denk dat het belangrijk is dat je als blogger altijd zelf de teksten nog even heel goed doorleest. Laat het even liggen, kijk er de volgende dag nog een keer naar. Er staan veel (spel)fouten in teksten omdat het gewoon te gehaast is geschreven. Soms zie je het gewoon niet meer en kan je het beter even laten liggen.

Wat gaan jullie dit jaar doen op het netwerkplein van Blogger by Nature?

Health checks & smoothie proeven – Dr Sunshine

Helaas gaat dit nu niet door… we zoeken uiteraard vervanging op ons netwerkplein

Welke leuke plannen hebben jullie in 2019? Tipje van de sluier?

We hebben heel veel leuke dingen in het vooruitzicht! In ieder geval staan er veel events bij ons op het lijstje zoals:

  • Het LSH010 ontbijt (5 keer dit jaar!)
  • Een fundraising event
  • WAEH annual meeting in Londen
  • Verschillende FitFestivals

Op welke social media kanalen kunnen we Philogirl volgen?

Philogirl heeft een Twitter (@philogirl), Facebook (philogirl.maaike) & Pinterest (Philogirl2012) account. Uiteraard kan je ons ook terugvinden op Linkedin: Edwin Marks

Naast Philogirl hebben we ook een online contentplatform: Dr Sunshine. Op het netwerkplein gaan we weer meer toelichten over Dr Sunshine. Leuk als mensen ons ook op deze kanalen willen volgen!

Twitter: @DrSunshineNL
Facebook: @DrSunshineNL
Instagram: @drsunshine

2019-03-18T11:21:46+00:00Blogs|0 Comments

Leave A Comment